tisdag 16 mars 2010

Sömngångare

Aftonbladet berättar om Erik, som går i sömnen varje natt och äter tomater och bananer. Uppemot ett kilo bananer kan han sätta i sig. Alltså, jag vill inte skämta bort det här. Jag har själv haft problem med att jag är uppe och ränner och får för mig konstiga saker på nätterna. Som tonåring var jag på väg att hoppa ut genom ett vindsfönster, och bara häromveckan var jag uppe och drog i sladden till en ljusslinga i sovrummet, eftersom jag fått för mig att det var nån jäkel som satt upp en webkamera och filmade oss när vi sov. Hur mycket strunt jag pratar i sömnen vill jag inte ens tänka på. Det är jobbigt för mig när jag sover sådär oroligt, och det är jobbigt för sambon när han vaknar av mina stolleprov. Och Erik verkar ju ha det ännu mycket värre.

Men jag kan ändå inte låta bli att undra: VARFÖR köper han hem så inihelvete mycket bananer???

2 kommentarer:

  1. Haha, jag tänkte detsamma och vilket högt kaliumvärde han måste ha.
    Lisbeth.

    SvaraRadera
  2. Fast det är klart, han kanske har upptäckt att han äter ännu värre saker om han inte har några bananer eller tomater hemma. Rå kyckling kanske, eller krukväxterna. Med kruka och allt. Det framgår ju inte av artikeln.

    SvaraRadera