onsdag 21 april 2010

Bara en till om Kappahl!

Så, häromdagen gick jag in på Kappahl igen. Jag har gått och tänkt lite på den där tunikan på bilden i ett tidigare Kappahl-inlägg, och faktiskt letat efter den i ett par butiker utan att hitta den. Den såg så fin ut på bilden.

Och plötsligt hänger den där! Den är jättefin. Modellen är precis rätt för mig, mönstret är alldeles lagom pluttenuttigt för en romantisk sommarkväll, och den finns, hör och häpna, i min storlek. Trippar glatt in i provrummet. Och det är då jag upptäcker det. Tygkvaliteten. Tunn, sladdrig trikå, som blir nästan helt genomskinlig och visar varje detalj av bh-spännet på ryggen. Det är FULT! Framsidan fin, baksidan FUL!

Och nu säger ni, vad hade du förväntat dig, det är Kappahl vi pratar om. Ja, jag vet. Det är ingen kvalitetsbutik. Men det finns faktiskt många plagg som är sydda i bra tyg där också. Eller i alla fall ok tyg. Kunde inte den här fina fina tunikan varit det också? Kappahl, varför GÖÖÖÖÖÖÖÖR ni så här mot mig?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar