söndag 6 oktober 2013

Veckans kroppsrubriker på Aftonbladet

Det blir för tjatigt att samla alla kroppsrubriker dag för dag, eftersom de ofta ligger kvar (så att ingen missar dessa viktiga nyheter, antar jag). Därför övergår jag till att samla rubrikerna veckovis. Det gäller alltså alla rubriker på Aftonbladets förstasidan som handlar om någon kändis kropp och/eller bristande klädsel. Den senaste veckan (30/9 - 6/10) har vi alltså bland annat erbjudits följande:

Bildextra: Så stor är Maddes bebisbula
Äntligen! Madde visar kungliga bulan
Boom! Kim visar nya farliga kurvor
Spiror som få skulle tacka nej till, Alba
Midjan, benen, arma- rna [sic] - wow Longoria
"Dr Quinn", 62, klär av sig - igen
Naomi, 43, visar upp tight superkropp
Vi ser rakt igenom din outfit, Marissa
Så här klär man en stor mage, Halle
Därför tog jag ut mina bröstimplantat
Ögonblicket då klänningen ger vika
Genomskinlig stass för Vergaras kurvor
Oj! Julianne Houghs märkliga troschock
Malin visar tajt post-baby kropp i vitt
Så klär hon nya figuren. Bildinspo [sic] Kim smickrar babykurvorna
Paris nya välsvarvade muskelkropp
Vi fick även rubriken "Så bröstfixerat att man rodnar", men den tycks dessvärre inte vara ett uttryck för plötsligt påkommen självinsikt. 

När jag ser såna här rubriker kommer jag alltid att tänka på vissa av killarna på mellanstadiet, som var helt besatta av att få en glimt av tjejernas omklädningsrum, och - den heliga graalen - få se någon i duschen. Denna besatthet av kända kvinnors kroppar (enstaka manskroppar förekommer i rubrikerna, men det är undantaget). Vi ser dina trosor! Oj, titta! TUTTAR! *hysteriskt fnitter*

Väx upp, för fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar