lördag 21 september 2013

Aftonbladets kroppsrubriker

I brist på tid och ork att formulera några längre tankar tänkte jag göra slag i saken med något jag tänkt på en tid: Dagens kroppsrubriker från Aftonbladet. Ni vet, när man går in på Aftonbladets förstasida och tittar framför allt på högerspalten, så finns det ALLTID ett antal rubriker som handlar om någon kändis kropp. Oftast att någon haft kläder på sig som inte täckt allt som Aftonbladet anser borde täckas. Det kan också handla om att någon varit på stranden och, hör och häpna, haft bikini på sig (komplett med recension av den synliga kroppen), att någon gått upp eller ner i vikt, eller att någon av skribenten anses ha en ovanligt snygg eller ovanligt ful kropp.

Är ni med? Ok, här kommer dagens skörd:

Slimmade figuren i fokus för Hudson 
Vi ser rakt igenom din outfit, Marissa 
Blodbad efter skumpaglas i rumpa 
"Jag döljer inte längre min kropp" 
Full pott till figur-främjande Paltrow 

Detta alltså på förstasidan, har man inte fått nog kan man gå in på Nöjesbladet. Där kan man även få se ett bildspel med vad som tydligen är de intressantaste kändisbilderna denna vecka, betitlat "Trevligt med Beyonce och Avrils superkonstiga bh". (Läste det först ihop det och såg ganska konstiga scener för min inre syn, sen förstod jag att det skulle läsas som två separata saker.) Låt se...

Beyoncé sägs ha det fint på karibisk ö. "Här kanske hon smyger upp till Jay-Z för lite vuxenmys". Sen får vi se Avril Lavignes bh. Carina Berg är årets snyggast klädda kvinna enligt Café. En liten bildserie visar hur en "skandaldrottning" druckit för mycket och haft för lite kläder på sig under en utekväll, ackompanjerat av höhö-iga kommentarer. En för mig okänd manlig skådespelare som gjort sig illa beskrivs i rubriken som "Muskelberg!".

Jag är så glad att jag gjorde ett undantag och klickade på länken. Jag känner mig så oändligt mycket mer allmänbildad nu än när jag vaknade i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar